Tuesday, August 4, 2009

YAHUDI ANTARABANGSA


P
ada tahun 1921 Henry Ford telah menerbitkan kajiannya terhadap Yahudi Antarabangsa secara bersiri dalam ” The Dearborn Independent ” yang merupakan medium penyebaran maklumat yang rasmi dalam Syarikat Permotoran Ford . Siri-siri ini kemudiannya dikumpulkan dan dijadikan dalam bentuk buku.




Berikut merupakan petikan menarik daripada buku tersebut:
” Untuk sekian lamanya fakta ini telah dijaga dengan penuh berdebar ekoran penafian keras para Yahudi juga kerana kurangnya maklumat tentang peranan agensi-agensi publisiti yang menjadi tempat rujukan maklumat orang-orang awam . Namun kini fakta-fakta itu telah terbentang . Kata-kata Theodore Hertzl telah dipastikan benar diucapkannya iaitu : ” … apabila kita lemah maka kita akan menjadi golongan buruh yang menyokong perjuangan revolusi iaiatu sebagai pegawai bawahan kepada parti revolusi ..” Kata-kata ini pertama kali diterbitkan dalam bahasa Inggeris pada tahun 1896 .

” Sehingga kini kecenderungan ini semuanya bergerak dalam dua arah , satu bertanggungjawab untuk menjatuhkan seluruh negeri bukan Yahudi ( Gentile ) di seluruh dunia ; dan satu lagi bertanggungjawab untuk menghasilkan Negara Yahudi di Palestin . Para Zionis telah membuat satu kekecohan yang cukup berkesan mengenai Palestin namun ia boleh dibentukkan lebih kurang sebagai satu cita-cita luar biasa dalam meluaskan penjajahan . Idea penempatan Yahudi ini diusahakan dengan bersungguh-sungguh sehingga mampu melindungi kegiatan perampasan beberapa sumber-sumber mineral dan kekayaan hasil minyak di Palestin . Malah isu ini juga menjadi satu layer umum untuk masyarakat antarabangsa dalam meneruskan gerakerja rahsia mereka .
Yahudi Antarabangsa sebagai pentadbir kepada kerajaan-kerajaan dunia dan kuasa kewangannya boleh bertemu di mana-mana sahaja , pada bila-bila masa , sama ada ketika perang mahupun aman , dengan memberikan alas an bahawa mereka hanyalah merundingkan cara untuk membuka Palestin kepada Yahudi maka dengan mudahnya mereka dapat mengelakkan daripada disyaki berkumpul untuk menjayakan urusan atau agenda lain ”
PENGENALAN PROTOKOL
Himpunan Protokol ini memerlukan kepada sedikit pengenalan . Buku ini sebagaimana yang ada kini telah diterbitkan oleh Sergi Nylos di Rusia pada tahun 1905 . Salinan kepada buku ini boleh didapati di Muzium British yang turut tertera padanya tarikh , 10 Ogos 1906 sebagai tarikh penerimaannya . Semua salinan buku ini yang diketahui wujud satu ketika dahulu di Rusia telah dimusnahkan dalam regim Kerensky dan kemudian penggantinya menetapkan sesiapa yang memiliki salinan itu di jajahan Soviet merupakan satu kesalahan jenayah yang memadai dipastikan bahawa pemiliknya itu akan ditembak mati serta-merta. Hakikatnya , dalam buku tersebut sendirinya memadai untuk menjadi bukti keaslian Himpunan Protokol tersebut . Media cetak Yahudi pula menyatakan protokol tersebut adalah palsu dan sekaligus bermaksud bahawa Profesor Sergi Nylos yang telah menjelmakannya dalam bentuk buku ini telah merekanay untuk kepentingan peribadinya .
Henry Ford telah mengatakan dalam satu wawancara yang telah diterbitkan dalam akhbar ” New York World ” pada 17 Februari 1921 dengan ringkas dan meyakinkan bahawasanya :
” Kenyataan yang ingin saya nyatakan di sini adalah Himpunan Protokol itu amat bertepatan sekali dengan apa yang berlaku kini . Protokol itu telahpun berusia 16 tahun lamanya dan telahpun menepati situasi dunia sehinggalah ke hari ini . Himpunan Protokol itu sememangnya menepati senario kini ”
Sememangnya tepat ! Perkataan Protokol ini membawa pengertian satu ringkasan yang ditampal di hadapan sesebuah dokumen , draf kepada sesuatu dokumen atau minit laporan sesuatu persidangan . Dalam kes ini , Protokol ini adalah Minit Persidangan Golongan Elit Zionis . Protokol ini memberikan intipati ucapan-ucapan yang berasas dari lubuk pentadbiran pemimpin Zionis sendiri .Protokol ini juga telah mendedahkan kesamaan pelan tindakan Bangsa Yahudi yang telah dihasilkan merentasi zaman dan telah disunting dan dikemaskini oleh para elit Zionis ini .
Petikan dan ringkasan pelan ini telah diterbitkan dari masa ke masa menjelang kurun-berkurun apabila rahsia mereka ini telah terbocor . Dakwaan Yahudi yang menyatakan bahawa protokol ini adalah palsu merupakan pengakuan terhadap keasliannya kerana mereka tidak pernah berhasrat untuk menjawab fakta-fakta yang menunjukkan kesamaan kepada ancaman-ancaman yang terkandung padanya dan sungguhlah persamaan antara ramalan dan pelaksanaan adalah amat samar . Perkara ini sememangnya telah lama diketahui Yahudi dan kerana itu mereka sering mengelak .
Andaian yang kuat menyatakan bahawa Himpunan Protokol ini dikeluarkan pertama kalinya atau dikeluarkan semula pada Kongres Zionis yang pertama yang di adakan di Basle pada tahun 1897 di bawah kepimpinan presidennya yang digelar sebagai Bapa Kemodenan Zionis , mendiang Theodore Hertzl . Pada 14 Julai 1922 akhbar Jewish Chronicle telah mengeluarkan beberapa perenggan secara bersiri Diari Hertzl . Antaranya yang pernah dicatatkan oleh Hertzl adalah berkenaan lawatan pertamanya ke England pada tahun 1895 dan juga perbualannya bersama Kolonel Goldsmith , yang merupakan seorang Yahudi yang telah dibesarkan menjadi seorang Kristian di samping merupakan Tentera Inggeris malah sebenarnya merupakan Nadi kepada Nasionalis Yahudi sepanjang hayatnya . Goldsmith mencadangkan kepada Hertzl cara terbaik untuk merampas kedudukan aristokrasi atau bangsawan Inggeris malah memusnahkan kuasa mereka untuk melindungi rakyat England daripada dominasi Yahudi hanyalah dengan melebihkan bayaran cukai tanah . Hertzl berpandangan idea ini amat bagus lantas sekarang idea ini telah pun dirangkumkan dalam Protokol yang ke-4 .
Petikan daripada Diari Hertzl di atas merupakan sedikit bukti yang terlalu penting terhadap Komplot Dunia Yahudi dan membenarkan Himpunan Protokol ini , namun mana-mana pembaca yang bijak dengan pengetahuan sejarah yang terkini juga daripada pengalamnnya mampu memastikan keaslian setiap baris dari Protokol ini . Semua pembaca dipelawa untuk mengkaji terjemahan Victor E. Marsden berkenaan dokumen yang amat tidak berperikemanusiaan ini .
Terdapat satu lagi keadaan yang sangat penting iaitu berkenaan pengganti Hertzl sebagai pemimpin pergerakan Zionis , Dr. Weizman telah memetik satu kata-kata ketika berada di jamuan selamat jalan kepada Rabbi Hertz pada 6 Oktober 1920 . Rabbi Hertz ketika itu dalam rangka lawatan empayarnya , satu cara Yahudi menyaingi lawatan empayar sebagaimana yang dilakukan oleh Putera Wales . Dr. Weizman dalam ucapannya sebagai memetik kata-kata cendekiawan mereka berkata : ” Satu perlindungan kebajikan yang telah Tuhan dirikan dalam kehidupan orang-orang Yahudi iaitu Dia telah menyebarkan mereka di segenap pelosok dunia “. ( Jewish Guardian , 8 Oktober 1920 )
Sekarang , bandingkanlah petikan ini dengan salah satu Protokol dari Protokol ke-11 :
” Tuhan telah menganugerahkan kita , sebagai Orang-orang Pilihannya , anugerah penyebaran dan bertitik tolak dari sini telah menunjukkan pada semua pandangan-pandangan tentang kelemahan kita , kini serta merta telah datang kekuatan kita yang akan membawa kita kepada ambang kedaulatan kita di seluruh dunia ”
Kesamaan yang menakjubkan antara perenggan-perenggan ini mebuktikan beberapa perkara . Ini membuktikan bahawa Cendekiawan atau Golongan Elit Yahudi ini wujud . Ini membuktikan tahu kesemuanya tentang mereka . Ini membuktikan bahawa kehendak mereka untuk Penempatan Bangsa Yahudi di Palestin hanyalah sebuah penyamaran dan sebahagian kecil dari objektif sebenar Yahudi . Ini membuktikan bahawa Yahudi di seluruh dunia tiada berhajatkan untuk menetap di Palestin atau mana - mana negeri berasingan malah permohonan mereka setiap tahun untuk bertemu ” Tahun Depan di Jerusalem ” hanyalah secebis dari watak kepura-puraan mereka. Malah ini juga mempamerkan bahawa Yahudi masa kini adalah ancaman dunia dan bangsa Aryan sepatutnya menempatkan orang-orang Yahudi ini selama-lamanya di luar dari Eropah .
Siapakah Cendekiawan atau Golongan Elit ini ? Inilah rahsia yang sehingga kini masih tidak dapat dibongkar . Mereka adalah Kuasa Tersembunyi . Mereka bukan Sidang Perwakilan ( Ahli Parlimen Yahudi di England ) ataupun ” Persekutuan Israel Sedunia / Universal Israelite Alliance” yang berpusat di Paris . Namun Walter Rathenau dari Allegemeiner Electricitaets Gesellschaft telah menerangkan kesamaran tentang golongan ini dan tidak ragu-ragu lagi bahawa dia adalah dari kalangan mereka dan boleh jadi dalam sebarang kemungkinan dia sendiri adalah antara pemimpin - pemimpin tertinggi . Sebagaimana yang tercatat dalam akhbar ” Wiener Freie Presse ” pada 24 Disember 1912 dia telah berkata : ” Tiga Ratus Orang , setiap seorang dari mereka saling kenal-mengenali antara satu sama lain , mengawal nasib penduduk di Benua Eropah dan mereka memilih pengganti mereka kepimpinan di Eropah dari kalangan penyokong mereka ”
Dalam tahun 1844 menjelang Revolusi Yahudi 1848 , Benjamin Disraeli yang nama sebenarnya adalah Israeli seorang penganut mazhab Protestan ( Kristian ) telah melancarkan novelnya yang bertajuk ‘ Coningsby ‘ yang mana terdapat dalamnya satu perenggan yang agak tidak menyenangkan hati kita yang berbunyi : ” Dunia ini ditadbiri oleh orang -orang penting yang sungguh berbeza daripada apa yang dibayangkan oleh mereka yang bukan berada di sebalik tabir “. Dan dia secara tak langsung menunjukkan bahawa orang-orang penting ini adalah Yahudi .
Kini takdir telah menyingkap rahsia himpunan protokol ini maka setiap orang akan melihat dengan jelasnya siapakah orang-orang penting yang tersembunyi yang dinyatakan oleh Disraeli bahawa mereka ini bekerja di sebalik tabir semua kerajaan . Pendedahan ini melibatkan semua orang berkulit putih dengan tanggungjawab penting untuk untuk memeriksa dan meniliti sikap Yahudi ini kepada Bangsa atau Negara Bangsa yang berlagak dan bermegah tentang kewujudannya di serata Empayar.

Oleh : AMEER ABDULLAH ( Daripada Blog Cina Islam)

0 comments:

Newer Post Older Post Home